csütörtök, november 25, 2004

michael jackson - thriller
a londoni szállítmányból
columbia/sony 1982

1. Wanna Be Startin' Somethin'
2. Baby Be Mine
3. The Girl Is Mine
4. Thriller
5. Beat It
6. Billie Jean
7. Human Nature
8. P.Y.T. (Pretty Young Thing)
9. The Lady In My Life

Már régen megmondtam, hogy a nyolcvanas évekböl ezt a lemezt tartom a legtöbbre. Jó, ez kis túlzás. Fogalmazzunk inkább úgy: számomra az egyik legjellemzöbb, legtökéletesebb lemeze a nyolcvanasoknak, a gyermekkoromnak, a popnak satöbbi staöbbi.

Nekem az elsö real-time MJ album a Bad volt, imádtam az összes kislemezt róla, oda és vissza voltam a libériai lányért, na, de az egy másik lemez. Pedig annak idején a Thrillert is hallottam, (söt, a Billy Jeanre konkrétan emlékszem, amikor slágerlistás volt) mondjuk úgy nyolc évesen. A RákosiRékáéknak volt videójuk, hozták Kuwaitból, és ált isiben, a nagyszünetben mindig a klipjét kellett elmesélnie, és be is szartam töle rendesen.

A Thriller tehát újrafelfedezett zene, úgy 1989-ben kezdte birizgálni a fantáziámat, hogy mi is ez a legtöbb példányban eladott muzsika. Számról-számra, legnagyobb slágertöl a kisebbek felé haladtam, (értsd: pl a Human Nature-t az SWV feldolgozás kapcsán túrtam fel), és nemrég állt csak össze a teljes kép a PYT-vel. Baromi jó zene.

''Az nem létezik, hogy nekem még mindig nincs meg csövesben a Thriller''-gondolta izborn, és alászállott megint. Meg is találta a lemezt, döbbenetesen olcsón, szép papírtokkal, ''ez nem lehet igaz''-gondolta, lekapta a polcról, és azonnal fizetett. Azt nem nézte már meg, hogy a hátoldalán közepesen öles betükkel ékeskedik: SONY SUPER AUDIO CD - THIS DISC IS DESIGNED FOR USE IN SUPER AUDIO CD PLAYERS ONLY. A jogokat már megvettem, de a lemezt még nem.

Valaki, csere?