csütörtök, március 31, 2005

Kamudzsessz - nyerd meg!
[origo] - party, 2005. március 30.

"Ha túljutottunk az első lemezen, a második cédé aztán valóban megforgatja bennünk a kést: ezen egy nagyjából tizenöt perc hosszú tracket találunk, melyben az általunk ismeretlen The Brut Imperial Quintet adja elő a Freaks & Icons, illetve a Gran Riserva dalait. Afféle dZihan & Kamien dzsessz-megamix, kész csoda, hogy Radio Edit nincsen. Arra a kérdésre pedig, hogy van-e értelme dzsessz-zeneszerzőként működni úgy, hogy közben nem mi magunk vagyunk a dzsesszzenészek, már nem is keressük a választ. Elvégre ez egy erősen improvizatív, elsősorban a virtuozitásra és a hangszerkezelésre építő műfaj."
(Krich Balázs)

Újságírónk saját vagy a kiadó hibájából eredően (a couch honlapról letölthető mp3-at irták ki neki CDre?) pontatlan, téved, és bizony körmöst érdemel, aki tehet róla. A cikk elején lehordja a DzK-t, hogy már megint elsütik a régi poénokat, jó, rendben, végülis én is hasonlókat írtam anno, csak én elfogultabb voltam. Viszont azt felháborítónak tartom, hogy tévesen 15 perces megamixnek állítja be a FAKES második részét, és erre alapozva jelenti ki, hogy értéktelen holmi. Valóban, egy 15 perces megamixért nem vettem volna meg én sem. Viszont ez egy ötvenkét perces, rendesen kidolgozott, ügyes jazz lemez. Amiért érdemes megvenni.